გლობალური (დეზ)ინფორმაციის საუკუნეში, ჩვენ გამუდმებით ვიღებთ ათასგვარ ინფორმაციას, ახალი ამბების საგანგებო გამოშვებებს, მოწოდებებს მოქმედებისკენ… ასეთ დროს, კომუნიკაციის საკითხებში კომპეტენტურობა აუცილებელია იმ აუდიტორიისთვის, რომელსაც სურს ჰქონდეს მსოფლიოში მიმდინარე მოვლენების შესახებ რეალური სურათი და იმავდროულად არ მოექცეს მანიპულატორების გავლენის ქვეშ, არ დარჩეს მოტყუებული.
ამერიკელი სოციოლოგების ალფრედ მაკ კლუნგ ლისა და ელიზაბეტ ბრაიანთ ლი ჯასტის ნაშრომში ,,პროპაგანდის გამომსახველობითი ხელოვნება“ (1939) დეტალურად არის აღწერილი პროპაგანდის შვიდი ძირითადი მეთოდი. ეს წიგნი მეორე მსოფლიო ომამდე გამოიცა, თუმცა დღესაც აქტუალურია და შესაძლოა უფრო მეტადაც კი ვიდრე ადრე.
სახელმძღვანელო მომზადებულია აღმოსავლეთ ევროპის კვლევების ცენტრის მიერ. ორგანიზაცია მდებარეობს ვილნიუსში, ლიეტუვაში. დეტალური ინფორმაციის მისაღებად ეწვიეთ ვებ გვერდს: www.eesc.lt
თარგმანი მომზადებულია პროექტის „ჟურნალისტური პასუხისმგებლობის სკოლა: რეგიონულ ჟურნალისტთა უნარების გაძლიერება“ ფარგლებში, რომელსაც IWPR-ის კავკასიის რეგიონული პროგრამა აღმოსავლეთ ევროპის კვლევების ცენტრთან პარტნიორობით ახორციელებს.