სანდო ინფორმაცია გვაძლიერებს | ანალიტიკა და გამოძიება აღმოსავლეთ ევროპისა და კავკასიის შესახებ

  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • აქტივობები
  • მულტიმედია
    • პოდკასტები
      • დევნილთა ამბები
        • სამეგრელო ზემო-სვანეთი
        • შიდა ქართლი
      • მთავარი მოვლენების მიღმა
      • რადიოჟურნალი ”აქცენტი”
    • ფოტო გალერეა
      • ქართველი ავარელები
      • დროში გაყინული ქალაქი
      • წაშლილი ეთნიკური საზღვრები
      • 2008 წლის აგვისტოს ექო
      • ღია მაცივარი
    • ვიდეო
  • რეგიონული ამბები
    • აზერბაიჯანი
      • წერილები ციხიდან
    • საქართველო
    • სომხეთი
  • წევრები
    • რეგისტრაცია
  • განცხადებები
  • მედია სკოლა
    • მედიის შესახებ
    • სახელმძღვანელოები
  • კონტაქტი

სომხეთი ინტეგრირებულ სწავლებაზე გადადის

0 კომენტარი
 2013 წლის 10 იანვარი   ავტორი: Mirian Koridze

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading ... Loading ...


განათლების ახალი რეფორმის თანახმად ეტაპობრივად დაიწყება საჯარო სკოლების შენობა-ნაგებობების მორგება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოსწავლეებისათვის.

არპი ბეგლარიანი – კავკასია

კავკასიის საინფორმაციო სამსახურის 670-ე გამოშვება.

2012 წლის 12 დეკემბერი

ნაირა ჰარუთუნიანი, ერევანში სკოლის ინკლუზიური სწავლების ხელმძღვანელი (ფოტო: არპი ბეგლარიანი)

განათლების ხელმისაწვდომობის უზრუნველსაყოფად სომხეთმა საჯარო სკოლებში აღჭურვილობის გადახალისება დაიწყო, რათა შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოსწავლეებს განცალკევებულად არ მოუხდეთ განათლების მიღება.

სომხეთმა რეფორმის განხორციელების ვალდებულება 2010 წელს აიღო, მას შემდეგ რაც „შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების შესახებ“ კონვენციას მოაწერა ხელი. კონვენციის თანახმად, სახელმწიფო იღებს ვალდებულებას არ დაუშვას შესაძლებლობების შეზღუდვაზე დაფუძნებული ყოველგვარი დისკრიმინაცია და უზრუნველყოს ადამიანის ყველა უფლებითა და ფუნდამენტური თავისუფლებით სრული სარგებლობა.

რეფორმის დასრულებას კიდევ ერთი ათწლეული დასჭირდება, ვინაიდან, სომხეთის სკოლები ძირითადად საბჭოთა პერიოდშია აშენებული და რეკონსტრუქცია, კერძოდ, საინვალიდო ეტლებისათვის პანდუსებისა და სპეციალური კონსტრუქციების დამონტაჟება რთულია.

ერევნის ერთ-ერთი სკოლის ინკლუზიური სწავლების ხელმძღვანელმა, ნაირა ჰარუთუნიანმა განაცხადა, რომ მისი სკოლა ამჯამად ღებულობს შეზღუდული გონებრივი შესაძლებლობის მქონე ბავშვებს, თუმცა ჯერჯერობით ვერ ღებულობენ  მოსწავლეებს რომლებსაც ეტლები სჭირდებათ, ვინაიდან გარემოს შესაბამისი ადაპტაციისათვის საჭირო თანხები არ გააჩნიათ.

“პანდუსი, რომელიც ჩვენ გვაქს, გაუმართავია“,- თქვა მან, – “ჩვენ ჩავატარეთ ექსპერიმენტი, რომელმაც აჩვენა, რომ დაშვებისას შესაძლოა ეტლი გადმოყირავდეს, ამიტომაც შევწყვიტეთ მისი გამოყენება“.

ამავე სკოლის ფსიქოლოგი, აზნივ მანუქიანი, რომელიც მიესალმება ახალ რეფორმებს, მიუთითებს იმ დრამატულ ცვლილებებზე, რომელიც სკოლაში ერთი წლის სწავლების შემდეგ აუტისტმა ბავშვმა განიცადა.

“ინკლუზიური სისტემა მსგავსი ბავშვებისთვის მართებულია, ვინაიდან ისეთ გარემოში უწევთ ყოფნა, რომელიც მათ სარგებელს მოუტანს,“ – განაცხადა მან, – „მოსწავლეთა ინდივიდუალური სწავლება ყოველთვის იძლევა შედეგს. მასწავლებელი კლასში ძალიან მნიშვნელოვან როლს თამაშობს და ჩვენ ყოველთვის ვატარებთ დამატებით გაკვეთილებს.“

ოქტომბერში, განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა, არმენ აშოთიანმა წარმოადგინა კანონპროექტი, სადაც ინკლუზიური სწავლების პრინციპები იყო გაწერილი. მისი თქმით, სომხეთში მდებარე 1,347 სკოლა სრულად იქნება ხელმისაწვდომი ყველა მოსწავლისათვის და დასძინა, რომ რეფორმა განცალკევებულად შეზღუდული უნარის მქონე ბავშვთათვის განათლების უზრნველყოფის ხარჯებს მნიშვნელოვნად შეამცირებს.

ამჟამად, სომხეთში ფუნქციონირებს 107 ინტეგრირებული სკოლა და მათი რაოდენობა წელიწადში 15-ით იზრდება.

რეფორმის შესრულებას აფერხებს მშობლებში გავრცელებული სტერეოტიპული შეხედულებები.

“სამი წლის წინ, როცა ამ სკოლაში მუშაობა დავიწყე, მშობლების ნაწილი ითხოვდა, რომ მათი შვილები „პრობლემური ბავშვების“ გვერდით არ დაგვესვა. მათ არ სურდათ შვილების იმ კლასში ყოფნა, სადაც შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვები სწავლობდნენ,” – განაცხადა მანუქიანმა, – „მაგრამ უნდა აღინიშნოს, რომ მშობლების დიდი ნაწილი დღეს უკვე ასეთ ბავშვებთან დამეგობრებას უწყობს ხელს“.

არუთინიანის განცხადებით, წარმატების კიდევ ერთი დამაბრკოლებელი გარემოება ისაა, რომ ინკლუზიურ სკოლაში სწავლება თავად მშობლის არჩევანია.

“მინდა მოვუწოდო ხელისუფლებას, რომ გადახედოს კანონმდებლობას, რომლის თანახმადაც მშობლებს თავად შეუძლიათ გადაწყვიტონ, თუ რომელ სკოლაში  ისწავლიან მათი შვილები”, – განაცხადა მან.

სკოლა-ინტერნატებში, სადაც დღემდე მძიმე მდგომარეობაში მყოფი შეზღუდული შესაძლებლობის მოზარდები სწავლობენ ირწმუნებიან, რომ მათ დაწესებულებებს ფუნქციური მნიშვნელობა არ დაუკარგავთ.

“ჩვენთან ჯერ კიდევ სწავლობენ ქმედუნარიანობის შეზღუდვის მძიმე ხარისხის მქონე ბავშვები”, – განაცხადა ერთ-ერთი ასეთი სკოლის დირექტორმა ერევანში, არცვიკ არშაქიანმა, – „ქმედუნარიანობის შეზღუდვის ნაკლები ხარისხის მქონე ბავშვები ინკლუზიურ სასწავლებლებში უნდა გადაიყვანონ, მაგრამ ჩვენი სკოლა უნდა დარჩეს როგორც ამოსავალი წერტილი. ყოველთვის იქნებიან ბავშვები, რომელთაც ქმედუნარიანობა მაღალი ხარისხით აქვთ დარღვეული და თუ მათ წასასვლელი არსად ექნებათ – ქუჩაში აღმოჩნდებიან”.

მინისტრმა აშოთიანმა დაადასტურა, რომ საბჭოთა პერიოდში აშენებული ზოგიერთი სკოლა პირვანდელ სახეს შეინარჩუნებს.

“ჩვენ ვერ აღმოვფხვრით სპეციალურ სკოლებს სომხეთში, ისევე, როგორც ეს არ შეიძლება მოხდეს ნებისმიერ სხვა ქვეყანაში”, – განაცხადა აშოთიანმა პარლამენტში, – „მაგრამ მათი რაოდენობა უნდა შემცირდეს და იქ მოსწავლეებმა მხოლოდ იმ შემთხვევაში უნდა ისწავლონ, თუ ამისთვის საჭირო მიზეზი ექნებათ”.

ძირითადი წესია, რომ ყველა მოსწავლემ, ვისაც ეს შეუძლია, ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში უნდა ისწავლოს.

“საზოგადოება უნდა გახდეს უფრო მგრძნობიარე და ტოლერანტული”, – განაცხადა მან, – „უნდა გვესმოდეს, რომ ისინი საზოგადოების წევრები არიან, ისინი ამ საზოგადოების ბავშვები არიან”.

არპი ბეგლარიანი ინტერნეტ გამოცემის emedia.am რეპორტიორია სომხეთში

 

გააზიარე:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
    გააზიარე

ავტორი Mirian Koridze


  • სახელმძღვანელოები

    • ნიუსრუმი დეზინფორმაციის...
      აპრილი 23, 2021
    • მედიის სახელმძღვანელო...
      აგვისტო 17, 2020
    • ანტიპროპაგანდული სახელმძღვანელო
      ივლისი 9, 2018
    • მშვიდობის გაშუქების...
      მარტი 26, 2016
    • როგორ დავწეროთ სტატიის...
      მარტი 26, 2016

  • დაგვიმეგობრდით Facebook-ზე

  • ძებნა

  • არქივები

  • 2008 წლის რუსეთ საქართველოს ომი EUMM IWPR ადამიანის უფლებები აზერბაიჯანი არმენ კარაპეტიანი არშალუის მგდესიანი არჩევნები აფგან მუხტარლი აფხაზეთი განათლება განცხადებები დევნილები ევროკავშირი ეკატერინა პოღოსიანი ეკონომიკა ვაჰე ჰარუტუნიანი თურქეთი ილჰამ ალიევი ირანი კავკასია კონფლიქტი კორუფცია ლგბტ ლილიტ არაკელიანი მედია მთიანი ყარაბაღი ნურგულ ნოვრუზი ომი პოლიტპატიმრები ჟურნალისტიკა რუსეთი რჩეული სამირა აჰმედბეილი სამხრეთ ოსეთი საპრეზიდენტო არჩევნები საქართველო სერჟ სარგსიანი სიტყვის თავისუფლება სომხეთი ტრენინგი ქალები ქალთა უფლებები შაჰლა სულთანოვა ჯანდაცვა




Institute for War and Peace Reporting | ომისა და მშვიდობის გაშუქების ინსტიტუტი | © 2007-2022

CREATIVE COMMONS–ის ლიცენზია
ვებგვერდის ფორმა და შინაარსი დაცულია Creative Commons-ის არაკომერციული 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიის ფარგლებში
.

ჩვენ ვიყენებთ ქუქი ჩანაწერებს. თქვენი პარამეტრების დამახსოვრებით ჩვენ გაწვდით საუკეთესო მომსახურებას განმეორებითი ვიზიტების დროს. "თანახმა ვარ" ღილაკზე დაჭერით თქვენ გასცემთ ქუქი ჩანაწერების გამოყენების ნებართვას. თუმცა "პარამეტრები" ფუნქციით თქვენ შეგიძლიათ გააკონტროლოთ თქვენს მიერ ნებადართული მონაცემების გაზიარება. მეტი ინფორმაციისთვის იხილეთ სტატიები: ჩვენს მიერ გამოყენებული ქუქი ჩანაწერები | ინტერნეტის ისტორია.
პარამეტრებითანახმა ვარ
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT