სანდო ინფორმაცია გვაძლიერებს | ანალიტიკა და გამოძიება აღმოსავლეთ ევროპისა და კავკასიის შესახებ

  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • აქტივობები
  • მულტიმედია
    • პოდკასტები
      • დევნილთა ამბები
        • სამეგრელო ზემო-სვანეთი
        • შიდა ქართლი
      • მთავარი მოვლენების მიღმა
      • რადიოჟურნალი ”აქცენტი”
    • ფოტო გალერეა
      • ქართველი ავარელები
      • დროში გაყინული ქალაქი
      • წაშლილი ეთნიკური საზღვრები
      • 2008 წლის აგვისტოს ექო
      • ღია მაცივარი
    • ვიდეო
  • რეგიონული ამბები
    • აზერბაიჯანი
      • წერილები ციხიდან
    • საქართველო
    • სომხეთი
  • წევრები
    • რეგისტრაცია
  • განცხადებები
  • მედია სკოლა
    • მედიის შესახებ
    • სახელმძღვანელოები
  • კონტაქტი

საქართველო: ეთნიკური უმცირესობებისთვის ენობრივი ბარიერი განათლების მიღების მთავარ პრობლემად რჩება

0 კომენტარი
 2015 წლის 19 სექტემბერი   ავტორი: თეონა გოდერძიშვილი

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading ... Loading ...


უნივერსიტეტებში ჩარიცხული სომხურ და აზერბაიჯანულენოვანი სტუდენტების რიცხვი გაიზარდა, თუმცა ქართული ენის შემსწავლელი პროგრამები ეთნიკური უმცირესობებისთვის, ჯერ კიდევ საჭიროებს დახვეწას.

ბოლო რამდენიმე წელია, არაქართულენოვანი სკოლების მეთორმეტეკლასელებისთვის, მთავრობის დაფინანსებით, ქართულ ენაში მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამა მოქმედებს. მიუხედავად ამისა, ერთწლიანი კურსი დამწყებიდან-უნივერსიტეტში სწავლისთვის საჭირო დონემდე მისაღწევად ხშირად არ არის საკმარისი.

სქემის კრიტიკოსების აზრით, კვალიფიციური ენის მასწავლებლების უკმარისობის გამო ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლები არახელსაყრელ მდგომარეობაში ვარდებიან, რადგანაც უმაღლეს სასწავლებლებში სწავლის გასაგრძელებლად და შემდგომ, სამუშაოს დასაწყებად, მათ ქართული ენის სრულყოფილად ცოდნა ესაჭიროებათ.

სახელმწიფო პროგრამა 1+4 არაქართულენოვანი სკოლების პერსპექტიული მოსწავლეების ხელშეწყობის მიზნით დაინერგა, რომლის ფარგლებშიც სახელმწიფო საუკეთესო შედეგების მქონე 100 სომხურ და 100 აზერბაიჯანულენოვან აბიტურიენტს სრულად უფინანსებს ქართული ენის შემსწავლელი ერთწლიანი ინტენსიური კურსისა და უნივერსიტეტში ოთხწლიანი სწავლების საფასურს. ხოლო მათ, ვინც 1+4 სქემის მიღმა აღმოჩნდა, ქართული ენის შემსწავლელი ერთწლიანი კურსი 2,250 ლარი დაუჯდება.

სტატისტიკური მონაცემები შთამბეჭდავია. თუ 2009 წელს, როდესაც პროგრამა დაინერგა, ქართულენოვან სექტორზე მხოლოდ ორი აზერბაიჯანულ და სომხურენოვანი აბიტურიენტი აბარებდა, 2014 წელს 563 აზერბაიჯანულენოვანი და 283 სომხურენოვანი აბიტურიენტი გახდა სტუდენტი.

მარნეულელი ორჰან პირვედიევი იმ 100 წარმატებულს შორის აღმოჩნდა, რომელმაც სახელმწიფო დაფინანსება მოიპოვა, თუმცა ერთწლიანი კურსი მისთვის არცთუ ისე წარმატებული აღმოჩნდა, რადგან ქართულენოვანი გარემოს დეფიციტს განიცდიდა.

ორჰანი ამბობს, რომ თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში 1+4 პროგრამით მასთან ერთად ჩარიცხული 20 სტუდენტიდან დღეს მხოლოდ სამი აგძელებს სწავლას. სტუდენტების ნაწილმა სწავლა შეწყვიტა, ნაწილმა კი რუსულენოვან პროგრამაზე გადაიტანა საბუთები.

საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებში უცხოელი სტუდენტებისთვის ხელმისაწვდომია რუსულენოვანი და ინგლისურენოვანი პროგრამები. თუმცა, ადგილობრივი არაქართულენოვანი სტუდენტებისთვის ეს ვერაფერი შეღავათია, რადგან ქართული ენის ცოდნა დამსაქმებელთა უმეტესობისთვის აუცილებელი მოთხოვნაა.

უნივერსიტეტებში მოხვედრის შემდეგ არაქართულენოვან სტუდენტებს ქართულ ენაზე საგნების შესწავლა უჭირთ. ხშირია სწავლის გაგრძელებაზე უარის თქმის შემთხვევებიც.

განათლების სამინისტროს უმაღლესი განათლების განვითარების სამმართველოს უფროსი ნუგზარ ჩიტაიაც აღიარებს, რომ 1+4 პროგრამამ ნაკლებად გაამართლა ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელთა მოლოდინი.

„არაოფიციალური სტატისტიკით, არაქართულენოვანი სტუდენტები, წინა სასწავლო წლებში კრედიტების დაგროვების მიხედვით საკმაოდ ჩამორჩებიან. 15%-ია თითოეულ წელზე დანაკარგი”, – განმარტავს ჩიტაია.

,,თუ სტუდენტები ერთი წლის განმავლობაში ვერ შეძლებენ ქართული ენის შესაბამის დონეზე ათვისებას, მათ შეუძლიათ კიდევ ერთი წელი ისწავლონ, თუმცა ამ შემთხვევაში სახელმწიფო მათ ბაკალავრიატში სწავლების მხოლოდ სამი წლის სწავლის საფასურს დაფარავს. დანარჩენის გადახდა კი თავად მოუწევთ’’,- დასძენს ის.

აზერბაიჯანელი და სომეხი მოსწავლეები, რომლებიც სკოლებში ძირითად საგნებს თავიანთ მშობლიურ ენებზე სწავლობენ, ქართული ენასაც ეუფლებიან. ჩიტაიას ამბობს, რომ 1+4 სქემა შექმნილია არაქართულენოვანი აბიტურიენტებისთვის, რომლებსაც ქართული ენის ცოდნის რაღაც დონე უკვე გააჩნიათ. ამიტომ არსებული ხარვეზები ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში არასათანადო სწავლების ბრალია.

„აბიტურიენტებს ქართული ენის ცოდნა რაღაც დონეზე სჭირდებათ იმისთვის, რომ ერთ წელიწადში სრულყოფილად დაეუფლონ მას,“ – ამბობს ის.

მიუხედავად ამ არგუმენტებისა, განათლების ყოფილი მინისტრი გია ნოდია თვლის, რომ უნივერსიტეტებში ვერ დაძლევის მაჩვენებელი არც ისე მაღალია.

„თუ 1+4 პროგრამის მონაწილე 100-დან 85% ახერხებს ზღვარის გადალახვას, ამ კონტექსტისა და ფონის გათვალისწინებით, არ არის ცუდი მაჩვენებელი. რა თქმა უნდა, ჯობია, იყოს 95, მაგრამ 85 არ არის ცუდი”, – ამბობს იგი.

გია ნოდია ქართული ენის მოსამზადებელი პროგრამის შემოღებას დასავლეთის ქვეყნების მიბაძვად მიიჩნევს და საერთო ჯამში, პროგრამას დადებითად აფასებს.

,,რადგანაც, ძირეული პრობლემა არაქართულენოვან სკოლებში ქართული ენის მასწავლებლების ნაკლებობაა, კარგი იქნება, თუ სახელმწიფო 1+4 პროგრამის კურსდამთავრებულებს ქართული ენის მასწავლებლების რანგში თავიანთ თემებში დაბრუნებას შესთავაზებს’’, – მიიჩნევს განათლების ყოფილი მინისტრი.

თეონა გოდერძიშვილი, თავისუფალი ჟურნალისტია საქართველოდან. 

გააზიარე:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
    გააზიარე

ავტორი თეონა გოდერძიშვილი


მსგავსი სტატიები:


ევროკომისიის კონკურსი ახალგაზრდა ლიდერებისთვის
მარტი 8, 2017

მრავალი ენა ერთი მსოფლიო – კონკურსი და ესეი
მარტი 1, 2016
სომხეთი: საპენსიო რეფორმა მეცნიერებს სამუშაოდან წასვლას აიძულებს
დეკემბერი 19, 2014


  • სახელმძღვანელოები

    • ნიუსრუმი დეზინფორმაციის...
      აპრილი 23, 2021
    • მედიის სახელმძღვანელო...
      აგვისტო 17, 2020
    • ანტიპროპაგანდული სახელმძღვანელო
      ივლისი 9, 2018
    • მშვიდობის გაშუქების...
      მარტი 26, 2016
    • როგორ დავწეროთ სტატიის...
      მარტი 26, 2016

  • დაგვიმეგობრდით Facebook-ზე

  • ძებნა

  • არქივები

  • 2008 წლის რუსეთ საქართველოს ომი EUMM IWPR ადამიანის უფლებები აზერბაიჯანი არმენ კარაპეტიანი არშალუის მგდესიანი არჩევნები აფგან მუხტარლი აფხაზეთი განათლება განცხადებები დევნილები ევროკავშირი ეკატერინა პოღოსიანი ეკონომიკა ვაჰე ჰარუტუნიანი თურქეთი ილჰამ ალიევი ირანი კავკასია კონფლიქტი კორუფცია ლგბტ ლილიტ არაკელიანი მედია მთიანი ყარაბაღი ნურგულ ნოვრუზი ომი პოლიტპატიმრები ჟურნალისტიკა რუსეთი რჩეული სამირა აჰმედბეილი სამხრეთ ოსეთი საპრეზიდენტო არჩევნები საქართველო სერჟ სარგსიანი სიტყვის თავისუფლება სომხეთი ტრენინგი ქალები ქალთა უფლებები შაჰლა სულთანოვა ჯანდაცვა




Institute for War and Peace Reporting | ომისა და მშვიდობის გაშუქების ინსტიტუტი | © 2007-2022

CREATIVE COMMONS–ის ლიცენზია
ვებგვერდის ფორმა და შინაარსი დაცულია Creative Commons-ის არაკომერციული 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიის ფარგლებში
.

ჩვენ ვიყენებთ ქუქი ჩანაწერებს. თქვენი პარამეტრების დამახსოვრებით ჩვენ გაწვდით საუკეთესო მომსახურებას განმეორებითი ვიზიტების დროს. "თანახმა ვარ" ღილაკზე დაჭერით თქვენ გასცემთ ქუქი ჩანაწერების გამოყენების ნებართვას. თუმცა "პარამეტრები" ფუნქციით თქვენ შეგიძლიათ გააკონტროლოთ თქვენს მიერ ნებადართული მონაცემების გაზიარება. მეტი ინფორმაციისთვის იხილეთ სტატიები: ჩვენს მიერ გამოყენებული ქუქი ჩანაწერები | ინტერნეტის ისტორია.
პარამეტრებითანახმა ვარ
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT